Koh Samui deel 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu Koh Samui deel 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu

Koh Samui deel 2

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

04 Juli 2007 | Thailand, Bangkok

We kregen melk van de kokosnoot en we konden wat proeven van de noot.Bij de volgende stop aangekomen Hin-Da HIN YAI = Opa en oma rots, de foto,s spreken voorzich. De rotsen zijn door weer en wind zo gevormd. Verder maar weer. De volgende stop is een Wat(tempel); genoeg tempels volgens Popko. Hier zat een Monnik die ging bidden voor geluk voor ons. We kregen een armbandje en Popko gaf een flinke donatie. Vervolgens gingen we naar de watervallen Namuang. Het water valt hier ongeveer 18 meter op de rotsen. We konden met een olifant de beklimming doen. Maar Popko kon het niet eens worden over de prijs zodat we een hele klim te gaan hadden. Het afdingen is hier nog erger dan in Turkye. Je moet hier meer dan de helft onder de vraagprijs gaan zitten. Ik heb hier niet altijd het geduld voor en dan loop een handel wel eens mis. De tocht naar boven was ook een uitdaging.Verkeerde schoenen, op slippers de rotsen op maar we hebben het gehaald. De olfanten komen een volgende tocht aan de beurt.Die tocht is al geboekt.

De lunch hadden we in een vissersdorpje.Na de lunch gingen we naar de Big Boeddha.

Deze staat op een schiereiland en is zowel van zee als land op afstand te zien.
Het stikt hier van de Boeddha's.Ze staan,liggen,brengen geluk noem maar op.
Toen de chauffeur voorstelde om nog een Boeddha te bezoeken hebben wij hem hartelijk bedankt.
We sloten de dag af in een Super de luxe winkelcentra met airco die bij ons niet zou misstaan. De contrasten zijn hier erg groot. Maandag en dinsdag was het een beetje luieren aan de beach,waarna we woensdag 4-7-het eiland verlieten.

• 12 Juli 2007 - 19:27

Marjan:

hallo Schuit, gefeliciteerd met je verjaardag !!

• 13 Juli 2007 - 21:40

Peter & Grietje:

He,Popko
    Hartelijk gefeliciteerd met je zoveelste verjaardag ( gisteren ) Hennie ook natuurlijk. Groetjes........

• 13 Juli 2007 - 21:44

Mark Hokse:

schuitema ik hoorde dat je
    weer een jaartje ouder bent geworden.
    en je bent al zo......
    van harte en ga zo door