tocht van 3 dagen River Kwai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu tocht van 3 dagen River Kwai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu

tocht van 3 dagen River Kwai

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

21 Juli 2007 | Thailand, Bangkok

Kanchanaburi:
13 juli; Terug in Bangkok werden afgezet bij ons hotel. Nog net even tijd om de pakken van Popko en Gerwin van de Tailer op te halen, niet genoeg tijd om ze op te sturen. ’s Avonds kwam Popko de ring tegen die hij wel mooi vond maar die moest nog worden gemaakt. Eindelijk zijn cadeau voor zijn verjaardag. Als we terug kwamen voor de tocht naar Chang Mai zou er iemand met de ring op het station staan om hem af te geven. Ik heb mij nog een broek en vestje laten maken, Om 21.00 uur de maten opgemeten en om 02.00 uur werd de hele zaak afgeleverd in ons hotel. Ik kan het niet begrijpen echt alles kan hier. Dus al met al weinig geslapen die nacht.De volgende 3 dagen trekking in Kanchanaburi.
14 juli; Met een busje werden we om 6.30 uur opgehaald. De eerste stop was bij de begraafplaats van de slachtoffers die om gekomen zijn bij de aanleg van de Birma Spoorlijn en bij het bombardement van de brug over de rivier de Kwai. Heel veel Nederlanders liggen hier ook begraven. Ongeveer 3000 Nederlanders van de in totaal 100.000 doden.
De 2de stop was bij het museum en na de lunch werden we gebracht bij een station. De oude locomotief heeft ons 1 uur over de rails gereden van het traject dat is gebouwd door alle gevangenen
Die opgepakt zijn door de Japanners in de 40 er jaren Prachtige tocht maar ook een beetje een dubbel gevoel dat er zoveel slachtoffers zijn gevallen bij de aanleg van de spoorlijn.
We werden terug gebracht naar ons hotel die dit keer op het water dreef. Een hutje met alleen een bed en wel stroom maar geen warm water. Wil best!!
De volgende dag 15 juli, Hadden we een trekking naar de watervallen. Dit was een hele klim en 7 watervallen waren er te bezichtigen. De weg er naar toe werd steeds moeilijker. Dit keer waren we beter voorbereid. Goede schoenen aan en genoeg water mee.
12 uur werden we weer terug gereden. Na de lunch gingen we naar een tijgertempel. Hier woonden de monniken midden in de natuur en verzorgden een hele stoot dieren, waaronder tijgers.
Je kon met de tijgers op de foto. En ze werden om 16.00 uur gevoerd. Alle dieren kwamen hier op af.
Op deze reis ontmoeten we Sarah en Akim uit Uganda ….

De 3de dag gingen we raften over de River Kwai en hadden nog een elephanttocht. Na de lunch werden we weer naar Bangkok terug gebracht en bij het station afgezet. Net genoeg tijd om de ring van Popko in ontvangst te nemen en wat eten te kopen . We hebben voor 6 dagen naar Chiang Mai geboekt, waarvan 3 dagen een elephanttrek.

17 juli De treinreis verliep beter dan onze 1ste reis naar Samui. Je moet aan alles wennen. Gezellig gepraat met de mensen die de zelfde richting dan ons opgingen en we hebben een lekkere mix ontdekt, wiskhy met Rred-Bull. Een paar van die mixen en dan is het goed slapen. Om 08.00 uur worden van de bankjes weer stoelen gemaakt en om 9.30 uur werden we opgewacht door een
taxi die ons naar het Hotel Winner Inn heeft gebracht. Voor de zoveelste keer een Thaise massage genomen en afwachten wat de dag van morgen ons zal brengen.