Feyenoord en Yongala, duiken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu Feyenoord en Yongala, duiken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu

Feyenoord en Yongala, duiken

Door: Popko

Blijf op de hoogte en volg Hennie

06 November 2007 | Australië, Sydney

Hier is dan eens een stukje van mij.
Vanmorgen dinsdag 6 november om 6.30 uur wakker geworden en het regende.
Dit was de eerste keer sinds juni dat wij wakker worden en het regent!!!
Het heeft zelfs de hele nacht geregend. Dit herinnert weer aan de vakanties in Nederland. Alles vochtig en klam in de tent.
Een ontbijtje voor Hennie gemaakt en de laptop gepakt om mijn verhaal te schrijven/typen
Toen wij een paar weken terug in het midden van Australië waren kwamen wij aan bij Daly Waters. Dit is zo klein dat het nog geen gehucht kan worden genoemd.
Er staan een paar huizen en een café die wereldberoemd is. Namelijk alle reizigers/backpakkers komen hier aan voorbij als zij van Darwin naar Alice Springs reizen of van de west en Oost kust naar Darwin of Alice Springs.
In het café zijn de wanden vol met slipjes, strings, onderbroeken, studentenpasjes en allerlei vlagen.
Alleen om dit te zien, kunnen voelen, moet je er geweest zijn.
Natuurlijk hing er ook een Feyenoord vlag. De enige vlag van een Nederlandse club.!!!!!. Feyenoord aanhangers die hier komen zetten hun naam op deze vlag. Zo staan er inmiddels vier Feyenoord/ Staphorst(aanhangers) op deze vlag. Ene Arend en een Jan uit Staphorst(zie foto).Wie het zijn weet ik niet. Hoor ik hopelijk nog een keer. Ook stond er een Rouvener op deze vlag(volgens de nieuwe richtlijnen ook een Staphorster, maar toen(1995)nog niet.)
Zijn naam Dennis Knol(zie foto). Dennis moest zonodig als Ajax fan ‘
Onze vlag’ bekladen(zie foto). Dennis maakte toen wel meer verkeerde keuzes(kan altijd nog goed komen). Goed ik moest dit even kwijt.
Verder wil ik nog iets vertellen over het duiken. Ik heb eind oktober in Ayr- Alva beach met een groepje van 12 personen gedoken naar een scheepswrak. Dit schip, de Yongala, is in 1911 ongeveer 12 km. Voor de kust met man(122) en muis vergaan. Zij waren terechtgekomen in een cycloon en hadden totaal geen kans dit te overleven.
Het wrak ligt op ongeveer 30 meter diepte op de bodem van de oceaan en is ongeveer 100 m lang. Ik was wel wat nerveus. Het was mijn eerste duik naar een wrak en ik had nog niet dieper dan zo’n 20 meter gedoken.
Toen ik beneden was( precies op 28.8 meter) was mijn nerveusiteit over en genoot ik van de prachtige vissen, slangen, een schildpad, een eagle-ray , een Queenslander groper en duizenden (ja is niet overdreven) andere vissen. Het zicht was uitstekend, meer dan 15 meter en de koraal die zich in de afgelopen 95 jaar op het schip had gevormd was schitterend om te zien. Tot nu toe (ongeveer 30 duiken) mijn mooiste duik. Wij gingen twee keer(ongeveer 30 minuten) duiken naar het wrak en bij de tweede duik genoot ik nog meer en zag in de scheepsruimen nog van alles liggen(een fles met dop, de toiletten van het schip) Zelfs waren nog twee letters, de O en de N te zien.
Het was echt geweldig.

  • 06 November 2007 - 19:40

    Arend Steenbergen:

    Fantastisch dat ik hier mijn eigen krabbel nog een keer mag lezen op deze vlag:D :D

    groet,

    Arend Steenbergen (op weg naar Ozzie deel 2)

  • 06 November 2007 - 21:59

    Leonie En Dirk:

    Hallo oom en tante,

    Ik lees dat alles nog steeds goed gaat ondanks de regen. Met ons gaat ook alles goed. We hebben nu al wat mooie lampjes geinstalleerd. Staat erg mooi allemaal.

    Ik vind al jullie foto's zo mooi. Ik kom toch steeds weer even kijken naar ze.

    Ik hoop dat jullie nog een mooie tijd hebben daar.

    Kus en knuffels

    Leonie en Dirk

  • 07 November 2007 - 19:12

    Annelien:

    Hallo, fijn dat jullie het nog steeds zo mooi hebben!
    De zevenheuvelen loop komt er weer aan, dus we zijn goed aan het trainen, helaas niet in Ommen, dat durven we niet aan zonder jou...
    Hele fijne tijd nog!!

    Groetjes Annelien

  • 07 November 2007 - 19:56

    Tineke Kuijer, Pekel:

    Wat weer een leuk verhaal, spannend hoor dat duiken. Had je geen "hoogtevrees" met dat heldere water?
    Hier in Pekel is niet veel spannends te vertellen. Behalve dat ik maandag jl. met beide dochters naar de jaarlijkse "Adrillen" ben geweest. Dat was erg druk en erg gezellig in de kroegjes. Maar Popko daar weet jij alles van he. Ach ja, het blijft een traditie voor de Groningers.
    Het is hier volop herfst. A.s. weekend storm windkr. 9 voorspeld.
    Nog mooie avonturen gewenst.
    Groetjes,
    Tineke

  • 08 November 2007 - 20:39

    Carmen:

    Hoi Popko en Hennie
    Wat zien jullie toch veel mooie dingen. En zo te lezen hebben jullie nog steeds lekker warm weer(echt iets voor mij!).
    Mis je wel hoor! Maar ik hoop jullie over een paar maand weer gezond terug te zien.

    groetjes Carmen

  • 11 November 2007 - 14:51

    Anita:

    Hoi familie, even melden dat Feyenoord - Ajax helaas 2-2 is geworden. Feyenoord had een overwinning verdiend.
    Heel veel plezier nog daar in het mooie Australië.

    Groetjes,
    Anita

  • 11 November 2007 - 23:24

    Monique Fidom:

    Hallo daar!

    Leuk om weer te lezen hoe het jullie vergaat. Prachtige foto's zeg! Je zult geweldig hebben genoten. Heel veel plezier gewenst, het weer is hier echt afschuwelijk.

    Groetjes Monique

  • 12 November 2007 - 21:31

    Henk & Toos:

    Hoi Popko en Hennie,

    Ja hoor een berichtje van Popko en hij begint dan ook met voetbal.
    Met Staphorst gaat het geloof ik wat beter ze staannu in het linker rijtje.
    HHC doet het beter die staan 6 punten los bovenaan. OZC staat 2e.
    Voetbal is leuk, maar duiken lijkt me duizend maal leuker. Toos gaat voor geen honderd ducaten naar de zeebodem, zelfs niet met jou.
    Ik hoop dat we tzt nog meer onder water foto's te zien krijgen.

    Veel plezier verder.

    Henk en Toos

  • 12 November 2007 - 23:34

    Ria Schoot Uiterkamp:

    Hoi Hennie en Popko,
    Wat is het leuk om jullie reis te volgen.
    Het lijkt wel een sprookje!!
    Ik val van de ene verbazing in de andere.
    Niet te geloven zoals jullie met al die verschillende mensen omgaan.
    Kunnen jullie straks nog wel weer wennen aan de Hollanders????
    Wanneer komen jullie ook al weer terug?
    Toch wel voor 18 dec. voor de workshop?
    Nou, ik hoor of zie het wel.
    ( Hier is verder alles goed.)
    O ja, ik wordt weer OMA !!!
    Wens jullie verder een hele fijne vakantie toe.
    Groetjes, Ria uut Hoarle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Reis door Azie en Australie/ Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

30 November 2016

Mt. Wellington

30 November 2016

oost kust

29 November 2016

Overtocht naar Tasmanië

25 November 2016

Phillipe Islans

25 November 2016

Canberra, Melbourne
Hennie

Reis door Azie en Australie/ Nieuw Zeeland

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 91610

Voorgaande reizen:

22 Juni 2007 - 27 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: