Canberra, Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu Canberra, Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu

Canberra, Melbourne

Door: HENNIE

Blijf op de hoogte en volg Hennie

25 November 2016 | Australië, Melbourne

Zaterdag aankomst Canberra. Een beetje rondgekeken en een plaats gevonden om te overnachten. De volgende dag optijd eruit en een paar fietsen gehuurd en het plan was 40km rond het meer te fietsen. Maar ja met Popko schiet het niets op. Overal praten en maar vertellen waar we vandaan komen en waar we heen gaan. Leuk was wel DE Dragon race op het meer. Mensen uit verschillende steden deden daar aan mee. Het was super weer en we hebben erg genoten. Terug naar de camping waar we de echte Aussie ontmoeten. Allemaal met een flesje aan de lippe geen werk of gewoon wonen op een camping omdat ze verder niks meer hebben. Vandaar zijn we maandag vertrokken naar Melbourne. Peggy gebeld en die daakte echt helemaal in de warre. Peggy dacht dat we nog in Nederland waren en begreep er maar niets van dat we op de koffie wilden komen. Leek ons maar beter om de afspraak naar maandag te zetten. Wat een prettig weerzien met haar. Wat onwennig omdat ze gewend was voorons te zorgen maar in een verpleeghuis hebben ze andere regels. We kwamen daar Marianne Veerman tegen die verpleegkundige daar is. Peggy woont in een Dutch care met meerdere Nederlandse mensen. Om 18.00 uur hadden we een afspraak met Andrew en Andrea and Patrick, hun 1 jarig zoontje. De afsraak was een BBQ maar her Melbournens weer. Overdag 36 gr en s, avonds 14 gr, regen en storm. Het was echt gezellig bij de kleinkinderen van Pebgy.Se hadden een cadeautje uit Nederland meegenomen mzar dit viel in het niet wat daar allemaal aan speelgoed aanwezig was
Dinsdag eerst weer naar Peggy sn foen nar Healisville waar een park is met bijna alle Australische dieren. Alle dieren hadden we ijna in het wild gezien alleen de pattyputty, visbekdier. Daar waren we ooit is in Queensland om 4 uur uit bed gegaan omdat die dan in een of andere rivier td zien was. Later bleek dat de kans dat je ooit 100000 zou winnen net zo groot was. Maar hier was ie dan een prachtige snelle visachtige rat. Met 11 gr vertrokken en rond 16.00 uur liep het op aar 20 gr. Gek weer hier in Melbourne. Kan op 1 dag 4 jaargetijden zijn. Geef mij maar de zomer..
Omdat we niet met de veerboot meekonden naar Tasmanie en tot zaterdag wachten, moeten we hier maar een programma maken. Phillipseiland met de pinguïns. Stond ook ooit nog eens op ons lijstje.

• 25 November 2016 - 00:59

Riaschoot Uiterkamp-maathuis.:

Dag Hennie en Popko.
    Hier vanuit Haarle een hartelijke groet aan jullie.
    Wij genieten van de reisverslagen.
    Wat een prachtig land zeg.!!
    Geniet ervan.
    Wij wensen jullie een fijne vakantie toe.
    Heel veel liefs van ons
    Daag,