Overtocht naar Tasmanië - Reisverslag uit Buln Buln East, Australië van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu Overtocht naar Tasmanië - Reisverslag uit Buln Buln East, Australië van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu

Overtocht naar Tasmanië

Door: HENNIE

Blijf op de hoogte en volg Hennie

29 November 2016 | Australië, Buln Buln East

We hebben vrijdag de auto geparkeerd bij de haven in Melbourne. Leek ons wel handig omdat we zaterdag om 9.00 uur gaan varen naar Devenport, Tasmanië. Er moest wel even worden gezocht naar een geschikte plaats omdat alle backpakkers het zelfde doen. Maar het is weer gelukt. Met de bus naar de city van Melbourne. Hier werkt het natuurlijk het zelfde dan bij ons, je moet ov kaart hebben en inchecken en uit checken. Wij stappen gewoon in en hebbeb weer het geluk dat de chauffeur ons meeneemt. En ons in de stad weer uit zet. In de stad is het reizen vrij. Popko stelde voor dat we het stoomtreintje nemem en op deze manier wat van de stad kunnen zien.(Melbourne is ongelooflijke druk) oké ingestapt en na een aantal zones verder kwamen we erachter dat wij nu net niet in de citytram waren gestapt en dat inmiddels het ook niet meer vrij was om te reizen. Door een zeer aardige mevrouw werd ons aangeraden uit te stappen en maar terug te gaan naar de stad, ongeveer 11 km. We hebben eerst maar wat gegeten bij de Tai, heerlijk. En toen de bus naar de city terug genomen. We hebben wat rond gelopen en wilden weer terug naar de haven naar de Toyota.

De volgende zaterdag. Vroeg op en in de rij voor de overtocht. 8 lange uren niet veel te beleven

Tags: devenport