Mt. Wellington - Reisverslag uit Hobart, Australië van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu Mt. Wellington - Reisverslag uit Hobart, Australië van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu

Mt. Wellington

Door: HENNIE

Blijf op de hoogte en volg Hennie

30 November 2016 | Australië, Hobart

In een backpacker hostel spreek je natuurlijk alleen maar mensen die aan het reizen zijn. En van die vragen what are you doing too day etc.Wij waren van plan om de Mt. Wellington op te rijden waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad. Maar we moesten vooral naar Mona gaan. Mona is een museum van oude en nieuwe kunst. Oke. Eerst maar de berg op. Smal pad en veel auto's en wielrenners. Hoe verder dat we omhoog reden hoe meer we in de wolken kwamen, niet van blijdschap. Boven aangekomen was nog een glim te zien van Hobart maar toen ik van het toilet afkwam zat alles dicht. Een grote mist boel. Dan maar weer terug de foto's zijn niks geworden dus, pech gehad dit keer.
Dan maar naar Mona, inderdaad het was een verscheidenheid van van alles. We kregen een toestel mee waar je de schilder/ontwerper kon opzoeken enop deze manier kwam je alles te weten over het kunstwerk. Het museum opzicht was al de moeite waard. 3 etages die op een wel bijzondere manier in elkaar overliepen. Ook voor niet cultuut happers echt de moeit waard. Popko heeft eten gekookt in het horstel en hoopt dat hij de voetbalwedstrijd van Melbourne kan zien met van 't Schip. Morgen gaan we weer vertrekken. We hebben al contact gehad met mensen die 1,5 jaar geleden een stukje kaas hebben gekocht in de kaaswinkel. Popko heeft hun adres gekregen toen. We zijn hartelijk welkom voor 3 dagen. Ben benieuwd hoe dat weer gaat aflopen. Ze wonen op Bruny Island. Ik zal het allemaal vertellen. Groetjes allemaal