vertrek rondreis 5 september - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu vertrek rondreis 5 september - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu

vertrek rondreis 5 september

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

09 September 2007 | Australië, Melbourne

Woensdag om 14.00 uur Peggy verlaten. We hebben een fantastische week gehad en zijn weer helemaal bij gepraat. We vertrekken richting Ballerat, Grampians, Halls Gap om daar het Nationaal park te bezoeken. Bij Peggy hangt een foto van haar kleinkinderen die op de Balconies staan en deze plaats willen wij ook gaan bezoeken. We rijden tot het donker gaat worden en stoppen bij een rustplaats met toilet en was gelegenheid, nog net geen douche. We makken ons bedje klaar en gaan wat eten aan de picknicktafel. Vroeg naar bed want het is vroeg donker.

De volgende morgen staan we op tijd op en na het ontbijtje gaat de tour verder. We stoppen bij een toeristenformatie Halls Gap en laten ons voorlichten wat we allemaal kunnen bezoeken in het Park. We verrijden ons bij het uitgaan van het park maar komen wel uit bij een prachtig meer,Lake Bellfield. Onze eerste stop is een Reed look out het is hier allemaal prachtig omdat het niet wil regenen is het hier veel te droog. Jammer anders zou er nog meer in bloei staan. Maar het begin van het voorjaar is goed te zien. Alma vertelde ons al van de waldflowers the are so beatyful. Ze heeft gelijk. We komen hier weer bomen en planten tegen waar we het bestaan niet van weten. De 2de stop is de stop waarvoor we kwamen de “Balconies”en wat denk je mag niet meer op het balkon staan veel te gevaarlijk volgens Australische begrippen. Hallo, wij Hollanders zijn niet zo bang of voorzichtig en we willen een foto van deze plaats. Het uitzicht is geweldig jammer dat je dit niet beter kan uitdrukken het is zo wijds en groot net of de hemel groter is en de horizon verder weg. Dit beeld hebben we steeds als we rijden ook, we hebben zoveel ruimte, je loopt(rijdt) niemand in de weg je komt zo weinig verkeer tegen en toch staat oom agent ook hier met een laser gun om de snelheid op te meten. 122K waar je 110 K mag waar heb je het over. We zijn weer met een waarschuwing ontsnapt. Oppassen de volgende keer is het raak we staan geregistreerd. Onze laatste bezoek voor die dag was een erf waar Mir Zumstein Insert,heeft gewoond en daar vakantie woningen heeft laten bouwen in begin 1900 was dat al heel vooruitstrevend Hij heeft het gebied nu aan de toeristen geschonken die er nu van kunnen genieten als ze willen, laat hij ons weten. Erg interessant dmv een boek dat open geslagen was leidde hij ons rond over zijn grond en verteld van het ontstaan van het gebied. We kwamen hier voor het eerst de Mimosa tegen wat een heerlijke geur verspreid deze boom.

De 2de nacht hebben we weer een rust area opgezocht in Tintinara t.o. een pup. We slapen geweldig in onze Holden en na een paar borrels in de pub. Voordeel is we gaan met de kippen op stok en we zijn er ook weer vroeg uit. Het weer is goed, warmer dan in Melbourne. Vooral s morgens en s avonds kun je goed merken dat we de goede kant op reizen. Niet naar het Zuiden maar naar het Noorden hier. We beginnen onze 3de dag we gaan richting de Flinders dit is een gebied boven Adelaide in de out back. We rijden de hele dag en maken uitgebreide stops voor de lunch en thee. In de avond komen we aan in Hawker. We laten ons eerst voorlichten bij een tankstation en gaan dan opzoek naar een camping om onze tent uit te proberen. We komen terecht bij John en Corrie. Corrie is van Gouda. Op de terug weg gaan we hun vast weer bezoeken. Nog nooit zo een camping meegemaakt. Zo schoon en met alles aanwezig. Corrie had in de bathroom bij elke wastafel zeep en bodylotion staan handdoeken en een bloemetje
De keuken was voorzien van alles wat je maar nodig had en er was zelfs een tv. 1 ding was niet prettig maar daar kon zelfs Corrie niets aan doen, dat waren de vliegen die als een zwerm om je hoofd vlogen. Er lastig en vervelend. We hebben heerlijk geslapen en de tent werkt ook. We hebben ingepakt en zijn aan het tweede deel van de reis naar de Flinders Ranges begonnen. Het eerste deel ging nog over verharde wegen. We hebben een kolenmijn bezocht in Wilpena. Op de weg ernaar toe zag ik een kangoeroe die was aangereden dood, het jong in zijn buidel leefde nog.
Hier hebben we op de terug weg melding van gemaakt en deze mensen hebben beloofd het jong op te halen. Ik hoop dat ze zich aan hun woord houden het was wel een heel zielig gezicht. We hebben hier in 1 dag al meer dieren, vogels gezien dan in de 9 weken Azië. Kom ik later nog op terug. We komen de verlaten stad Beltana tegen en bekijken hoe de mensen in deze eenzame omgeving hebben kunnen overleven. We vragen ons steeds af wie er toch wil leven in die paar boerderijen die we onderweg tegen komen. In de tijd van de mijnen en het ontstaan van de spoorlijn was er nog een beetje werk maar je zit wel overal heel ver vanaf. We zetten onze tocht voort het is nog een hele afstand over de stoffige raod richting Arkaroola. Arkaroola is een plaats waar de resten van de Aboriginals nog duidelijk zijn terug te vinden. We maken een trekking met een gids om nog dieper de binnen landen in te komen en de Mount-painting van de Aboriginals te bekijken en hopen de rock Wallaby en EMU ook te zien, coockatoos in verschillende kleuren maken ons s morgens al wakker, een lust om er naar te luisteren.

• 10 September 2007 - 20:55

Jan En Betty:

Het is leuk jullie zo te volgen Nu geen visum in Turkije geen ticket De tuin ziet er nog goed uit.Jan maait nog steeds het gras Staphorst heeft de tweede wedstrijd met 4-0 verloren van Gohead Kampen we hebben gespeeld voor heel veel publiek groetjes Jan en Betty

• 11 September 2007 - 15:01

Anita Uit Rotterdam:

Hoi familie uit het Hoge Noorden.
    Veel plezier nog in Australië.Groetjes aan Grietje,Gerald,Heather (als jullie die nog zien). Met mijn gebroken voet gaat het steeds iets beter. Van Ge uit Emmen wisten we van deze site en ik vind het wel leuk om over jullie avonturen te lezen en de mooie foto's te zien. Vooral veel foto's maken in Australië.
    Groetjes van Kees, Hannie en Anita uit Rotterdam

• 13 September 2007 - 12:14

Lammie En Carmen:

Hoi,
    Hoe gaat het daar met jullie? Zeker lekker weer, hier is het koud.. we zien dat jullie enorm genieten van deze trip.We blijven jullie volgen.
    Doeiiiiiiiiiiiiii
    groeten van Lammie en Carmen

• 14 September 2007 - 07:18

Hilda En Luc:

He buurtjes,

Veel plezier nog in Australië. Het slechte nieuws: Jullie hebben de buurtbbq (8 sept.) gemist. Het goede nieuws: jullie huis en tuin staan er nog prima bij! Wij zijn deze zomer in de Rockies van Canada geweest, nog een tip voor jullie terugreis!
    Groetjes Luc en Hilda.

• 14 September 2007 - 12:20

Wout:

Hey alles goed daar in Australie..?

Willen jullie er misschien wat meer foto's op jullie site zetten wel zo leuk ;)

groetjes btw de spullen zijn onderweg

gr wout

• 16 September 2007 - 09:09

Bart En Ilse:

Hey Hennie en Popko,

Wat een gebeurtenissen allemaal! Eerst popko die beroofd wordt en nu weer met die kameel. Hopen dat de rest van jullie reis wat rustiger zal verlopen. Hier in Ommen alles goed. Rustig in verlijking met wat jullie allemaal beleven. Ik laat je mail zometeen even aan mijn ouders lezen. Jullie ook nog gecondoleerd met Catrien.

Doe rustig aan daar en hopelijk geen ongelukken meer! Geniet ervan.

Kus Bart en Ilse

(p.s. jaloers als ik al die mooie foto's zie)

• 17 September 2007 - 18:07

Lies Van Zanten:

hallo Hennie en Popko
    Geweldig die reis van jullie.Dit hadden jullie van te voren niet kunnen bedenken.En wij hier maar lopen en lopen en lopen.a.s. zondag is de Dam tot Dam loop.Aan de voorbereiding zal het niet liggen , we hebben er zin in.
    Ik zal dan ook proberen verslag uit te brengen, maar dit zal nooit zo mooi worden geschreven dan de verhalen van jou Hennie.Echt geweldig. Je had schrijver moeten worden. Maar dat kan nog altijd.
    Nu , veel plezier verder en je hoort van ons.

• 18 September 2007 - 13:01

Anita Nieuw Buinen:

Hallo allebei,
    Jullie beleven spannende avonturen!Heb erg moeten lachen om dat massageverhaal.Je hebt een ontzettende leuke stijl van schrijven, Hennie. Ik volg alle verhalen op de voet. Die van de dromedaris heb ik via mam en Peggy gehoord. Last van polderblindheid gehad of zo? Hoe reizen jullie verder?(zeker niet per dromedaris). Jullie moeten nog een eind. Tot aan Brisbane en dan naar Nieuw Zeeland als ik goed geinformeerd ben. Pas op de "crocks" want die lusten je met zwembroek en al.

ciao "veur now" Anita

en verder de groeten van Peter, Evelien en Carlijn.

• 21 September 2007 - 22:05

Ria Uut Hoarle:

Hoi Hennie en Popko,
    Alles goed met jullie?
    Wat is het soms spannend om jullie verhalen te lezen.
    Het lijkt zo af en toe wel een wild/ west film. Jullie gaan vast nog eens een boek schrijven!!!
    Zo te lezen gaat het er in Australie iets rustiger aan toe.
    Ik hoop dat jullie een hele fijne vakantie hebben.
    Dit weekend is er de skeelertocht in Heeten enne... de fietstocht naar Mettingen.
    Hoe moet dat zonder jou Hennie????
    Jou collega s uit Raalte doen ook mee.
    Zal ik ze maar aanmoedigen?
    Je mag raden wie!!!
    Verder wil ik jullie heel hartelijk bedanken voor de mooie kaart .
    Nou, verder geen nieuws.
    Veel geluk en gezondheid samen.
    ( hoe gaat het met de voet van Popko?)
    Zit ie d'r nog aan?( grapje)
    Doei, dikke zoen.
    Ria.