Koh Samui - Reisverslag uit Koekange, Nederland van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu Koh Samui - Reisverslag uit Koekange, Nederland van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu

Koh Samui

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

04 Juli 2007 | Nederland, Koekange

Hallo allemaal bedankt voor jullie reactie erg leuk dat jullie meegenieten. wij genieten enorm.

Dinsdag zijn we rond 12 uur van de kamer gegaan en hebben onze spullen bij TAT(reisburo) afgegeven. Wij moesten op pad voor kleren voor mij.
Big mamma. Wij lopen hier echt wel als 2 reuzen rond.

Popko wordt gevraagd om samen met van die kleine Thaise meisjes op de foto te gaan. Vind hij natuurlijk helemaal niet erg, wat extra aandacht.Wij hebben ons nog even met een tuk-tuk door de straten van Bangkok laten scheuren. Om 18.30 uur hadden wij geboekt voor de nachttrein die ons naar Koh Samui een eiland in de Golf van Thailand gaat brengen. Wij denken zo ongeveer een 800 km onder Bangkok. Ook weer een nieuwe ervaring een nachttrein.

Wij hadden de onderste bedden gekregen dat was opzich wel aardig maar dat die trein elk uur stopt en met hotten en stoten weer op gang moest komen heeft onze nachtrust geen goed gedaan. We kregen een vip behandeling in de trein een ober/kelner stond de hele avond ons bier te tappen en ons van eten te voorzien. Wij dachten dat alles inclusief was. Echter aan het eind van de avond kwam hij even afrekenen, en hoe!!!. Woensdag om 07.30 uur kwamen we aan in Surat Thani,waar de bus op ons stond te wachten. Geen GEBO of OAD maar een bus voor van die kleine Thaien. Voor ons dus geen been ruimte.
Deze bus bracht ons weer naar Donsak waar we met de veerboot naar Koh Samui gingen.

Wij zitten nu in een tuin bungalow op het Chaweng Cabana Resort. Voor de deur een zwembad en 50m verder op het strand. Prachtige mooie witte stranden. Na een duik in het zwembad zijn we op de standstoelen gaan liggen en de oogjes zakten al snel dicht.

S'avond hebben we het dorp verkend en belanden al gauw tussen de lokals. Hier deden we ons weer tegoed aan het lekkere Thaise voedsel.

Koh Samui is een onderdeel van een Archipel van 80 eilanden waar er 6 van zijn bewoond in de golf van Thailand.

Zaterdag 30 juni. We zijn nu 1 week onderweg en beginnen aan de hitte te wennen. De Temperaturen zijn steeds ver boven de 30 gr. We slapen 'nachts beter en voor ons gevoel zitten we in een goed ritme. 's morgens uitgebreid ontbijten aan het strand. Mihoen en rijst gebruik ik niet op de nuchtere maag. Popko natuurlijk wel en zijn stoelgang is weer opper best. Ik weet zeker dat ik de heerlijke vruchten die s'morgens bij het ontbijt liggen mijn leven lang zal blijven herinneren, Banaantjes, Papaja mangosteen, rambothan, meloen, ananas en nog meer waar ik de naam van ben vergeten.

Als we op het strand zo om ons heen kijken hebben we het gevoel op een paradijs eiland te zijn.
Het is niet druk, de stranden zijn prachtig wit en de mensen zijn enorm aardig. Over het eten en drinken heb ik al genoeg geschreven. Zelfs David Beckham zit hier nog geen km vandaan. Hij heeft hier een optrekje en gaat morgen de volle maanparty openen op, Koh Phangan, een eiland ten noorden van Samui.
Morgen hebben wij een tour geboekt die ons de binnen landen van dit prachtige eiland laten zien. Internet kunnen wij niet vrij gebruiken dus wat minder kontakt. Wij blijven tot woensdag 04-07
en vertrekken dan naar het eiland Koh Phagnan voor 4 nachten.

Zondag morgen om 10.30 uur werden we opgehaald door een taxibusje met chauffeur die ons eerst naar een uitkijkpunt bracht waar we zicht hadden over een rots partij en vervolgens bracht hij ons naar een kokosnoten plantage waar een aap de kokosnoten uit de boom haalde. Even op de foto met de aap en Jan Vogelzang moet maar even vertellen of we deze aap mee moeten nemen.anders kijken we nog even verder.

• 05 Juli 2007 - 17:42

Riek:

JuLLIE hebben al weer heel wat ondernomen
    Die kraampje op de markt,je zou er honger
    van krijgen Doe maar kalm aan
    Pas goed op elkaar en genieten maar
    veel liefs uit Pesse

• 05 Juli 2007 - 21:02

Roelof Mussche:

Hoi Popko en Hennie,

Opnieuw een reactie van mij, direct volgend op de vorige. Maar toen had ik deze tweede 'brief' nog niet gelezen.
    Jullie zijn al ver van Bangkok nu, meer in zuidelijke richting volgens mij, dus nog warmer dan in Bangkok?
    Wat maken jullie in deze korte periode van jullie reis al veel mee. Bedankt voor de informatie en blijf genieten.
    Ik zie uit naar de volgende brief.

Groetjes,
    Roelof Mussche

• 06 Juli 2007 - 22:32

Dirk En Leonie:

Haha, leuke foto's hoor. Kunnen we bij de volgende reeks ook een foto van jullie beiden verwachten.

Veel plezier nog!!! En als je een leuke tuktuk tegenkomt voor weinig....We horen het graag!

Liefs
    Dirk en Leonie

• 10 Juli 2007 - 22:19

Ria Schoot Uiterkamp:

Hoi Hennie en Popko,
    Hoe gaat het met jullie?
    Zo te lezen heel goed.
    Je hoeft de apen niet mee te nemen naar Nederland, want ze zijn hier zo ondeugend!!!!!
    Het weer is hier niet zo geweldig, regen en onweer.
    Dus blijf nog maar lekker genieten daar.
    Wat zullen jullie al bruin zijn!
    Om jaloers op te worden.
    Maar nog ruim 1 week en dan krijgen wij ook vakantie.
    We gaan naar Heidi in Tirol.
    Zonder "slepkoare"
    Deze keer in een gasthoff.
    Verder gaat hier alles prima.
    Enne Hennie: Ik hou je collega s
    goed in de gaten, vooral die uit Nw. Heeten hm......
    Groetjes,ook van Herman, en tot de volgende mail.
    Doei,Ria.

• 11 Juli 2007 - 12:41

Harm En RiEK:

In de eerste plaats wil ik POPO voor morgen een prettige verjaardag wensenen vele goedkope kadeautjesuit THAILAND.
    HET weer is hier waardeloos
    harm is gisteren weer wezen grasmaaien.Horen we binnenkort nog eens wat?GROETJES UIT PESSE

• 11 Juli 2007 - 16:14

Eibert:

wat lees ik Popko morgen jarig nou vanuit het altyd mooie staphorst van harte.

groetjes eibert,ankie en kids

• 11 Juli 2007 - 18:09

Jouk En Trees:

Dag Allebei
    Veel plezier daar en geniet ervan.
    En Popko alvast een prettige verjaardag.
    Zoek maar een mooi kado uit.

Groeten Jouk en Trees uit Staphorst,
    waar het vies weer is...

• 11 Juli 2007 - 18:50

A. Reurink:

Geweldige reisavonturen wederom.
    Leuke foto's ook, maar toch missen we jullie beiden afgebeeld!

Voor morgen een heel fijne verjaardag toegewenst Popko!

Pas goed op elkaar en een heel fijne tijd gewenst!

Groetjes,

fam. A. Reurink

• 12 Juli 2007 - 07:34

Gerrit En Klaasje:

Popko Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel gezonde jaartjes erbij.
    Groeten Gerrit en Klaasje

• 12 Juli 2007 - 09:37

Henk En Maat:

Hallo Popko en Hennie.
    Popko van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Geniet er van met z`n tweetjes.
    voor je het weet is het voorbij.

Groetjes.van uit Staphorst

• 12 Juli 2007 - 15:24

Betty-Jan:

Popko hartelijk gefeleciteerd met je verjaardag maak er nog een mooie tijd Dick en Freddy gaan morgen naar Garda meer in italie 10 dagen Groeten Jan-Betty

• 13 Juli 2007 - 09:47

Mina & Bram:

Popko alsnog van Harte Gefeliciteerd met
    Je verjaardag,wel een dag te laat maar
    beter laat dan nooit.We wensen Jullie
    nog veel plezier
    Heb Je het Emailtje van Je Ouders