Reizen is niet altijd mooi!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu Reizen is niet altijd mooi!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hennie Reurink - WaarBenJij.nu

Reizen is niet altijd mooi!!!

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

22 Augustus 2007 | Vietnam, Hanoi

Lieve allemaal we zitten nu in Ho Chi Minh, Mijn laatste bericht was we gaan naar Ho Chi Minh. Er kan heel wat gebeuren tussen die twee zinnen. We hadden gepland lekker te relaxen aan het strand en rond 13.00 uur te douchen 14.00 uur kwam de taxi die ons naar de luchthaven zou brengen. Als je om 7.30 uur opstaat en om 9.00 uur aan het strand, de koffers al gepakt kun je nog lekker even smeren en keren. Ik had al een paar dagen gezegd tegen Popko:’Ga toch nog even naar de dokter”. De voet wil maar niet beter worden en hij blijft ook nog erg dik. Wonden genezen veel langzamer hier in de tropen maar dit gaat te lang duren. Ik zeur altijd of Popko gaat morgen naar de dokter. Maar vandaag dacht hij, misschien heeft Hennie wel gelijk en ga ik nu. Ik bleef op het stand met al mijn vent mannen en vrouwen en Popko ging met een motorbiketaxi naar het hospitaal. Het duurde even voor dat hij aan de buurt was en de taxichauffeur deed een goed woordje en het ging gelijk veel sneller(wat een aardige man). Na het bezoek aan de arts die de wond alleen goed heeft schoon gemaakt en de medicatie heeft voorgeschreven, ging het naar de apotheker. Daar moest ook even worden gewacht en de aardige taximan stelde voor om even een massage te nemen was goed voor het been van Popko en hij moest toch wachten. Massage en Schuitema, het leek Popko wel wat. Oké, op de brommer gestapt en naar een massage salon gereden. Er werd even overlegd over de prijs en er werd betaald en Popko kon naar boven voor de massage. .Popko was in zijn zwembroek en T-shirt en de dame nam de kleding aan om deze aan een haak te hangen net om het hoekje van de trap Dus hij zat met de rug naar zijn kleding. Het gevoel was niet goed hierbij en hij stond op om zijn bril in de zak van de broek te stoppen en de broek onder zijn kussentje te leggen, was geen probleem. Popko lag op zijn buik en had controle over alles. Maar dat was niet de bedoeling. De dame excuseerde zich even en ging naar beneden(achteraf om te vertellen dat de broek niet meer aan de haak hing) Toen ze boven kwam moest Popko niet op de rug liggen maar gaan zitten. Kussen achter zich. De dame begon wat te masseren Niet volgens de volgorde zoals we gewend waren. In een flits voelde Popko achter zich en de broek, telefoon, portemonnee was weg. Hij vloog in de benen, haalde uit naar de dame en rende de trap af, vond zijn broek op de trap en zag nog net het petje van de taximan. Popko trok snel zijn broek aan en kwam erachter dat de portemonnee nog in de zak zat maar de telefoon was weg. De mensen die eerst in de zaak waren in geen velden of wegen meer te zien anderen kwamen binnen om de zaak te sussen. Popko wilde weer naar boven wat hij wist nog niet of er geld uit de portemonnee weg was en hij werd gevolgd door een man die hem probeerde de zaak uit te krijgen. Deze heer werd dmv een Schuitema knal van de trap geslagen. Heb hier wel beelden bij. Geld zat er allemaal nog in dus alleen de telefoon was weg. Popko ging naar beneden Pakte 3 telefoons die op de bar lagen en stak die in zijn zak, greep een (Lucky) Boeddha, groot formaat en dreigde deze door de nieuwe tv te gooien als de telefoon niet snel boven water kwam. En jawel opeen was de telefoon er weer. Popko heeft 2 telefoons afgegeven nadat hij het geld ook nog had terug gekregen wat hij moest betalen voor de massage. Hij heeft de eerste de beste bromtaxi gegrepen en hem alleen maar de opdracht gegeven. Breng me naar de apotheek voor de medicatie, blijf bij mij en breng me weer terug naar het stand. En nu ga ik ook meedoen. Ik hoorde opeens een geschreeuw en een Schuitema die op een draf liep achter een taxi aan. Hij wilde weer naar het punt waar hij was opgestapt daar zaten enkele vrouwen vis te koken en wilde weten wie de taximan was die hem had meegenomen. De vrouw kende hem wel. De vrouw moest de boodschap maar overbrengen als ze de telefoon terug wilden hebben, dan kon de massagevrouw of de taximan persoonlijk deze ophalen. De telefoon ging inmiddels over en daar werd dezelfde boodschap doorgegeven Het duurde nog geen 5 min daar kwam de eerste bromtaxi al aan wilde de telefoon van zijn vriend ophalen. Schuitema helemaal gek in de kop en ik kon de zaak een beetje rustig houden. Wij ingepakt en naar het hotel terug gelopen gevolgd door inmiddels wel 5 taxibrommers iedereen bemoeide zich ermee ze wilden de telefoon terug. Niet alleen mannen maar ook vrouwen kwamen aangeraced en 1 vrouw probeerde zelf Popko te verhinderen om door te lopen. Ga niet vertellen wat er toen gebeurde. Dit wekte natuurlijk wel weer een reactie van de anderen op maar niemand had het lef om dichtbij te komen. Gelukkig waren we snel bij het hotel wel onder dreigementen van vanalles. Het was inmiddels 12.30 uur. Tijd om te douchen en iets rustiger te worden en om 14.00 kwam de taxi die ons weg bracht. Ik ben geen moment bang geweest Popko is een held!!!! En als hij boos is, een…….!!!

De Vietnamboys hadden via de mail laten weten dat ze kaartjes voor het Water Puppert Theater hadden gereserveerd voor ons, om 20.00 uur gaat de show beginnen. Wij kwamen om 18.00 uur in ons hotel 184, Madame CUC in HCMC aan en hadden mooi even de tijd om te douchen en om te kleden. Afspraak bij de receptie gemaakt om een taxi te bestellen die ons naar het theater zou brengen Ruim optijd stapten we in de taxi en de chauffeur werd duidelijk gemaakt waar we heen moesten. We reden wat rond en hij moest nog een keer vragen en om 1 min voor 8 moesten we uitstappen en een einde terug lopen en daar was het. Mooi niet. Sta je in een grootte stad, weet geen heg noch steg en niemand weet waar je het over hebt Waterpoppen theater. We begonnen wat te lopen en te vragen en kwamen maar niet verder. De adrenaline van vanmorgen ging ook weer een beetje meedoen. Naar het hotel gebeld en die zou een taxi sturen om ons alsnog te brengen. Ja, deze kwam en wij stapten in deze man reed rustig met ons door de stad tot we erachter kwamen dat hij niet eens wist waar het theater was. Geduld werd erg op de proef gesteld.1.5 uur rond gereden in een taxi. Weer terug naar het hotel daar werd op internet opgezocht welke straat we moesten zijn en weer terug gereden. Je raad het al bij aankomst was de show afgelopen en onze beste vrienden die een kaartje ook speciaal voor ons hebben gekocht waren net 5 min weg. Er was geen telefonisch contact mogelijk sms én lukte niet. Wat een ramp. Morgen zou Popko met hun naar de Cu Chi Tunnels . Hoe moest het nu verder. Wij maar naar de kamer en wachten wat er gebeuren ging. Gelukkig kwam er om 00.30 een sms met de bootschap waar Popko zich moest melden morgen voor de dagtrip. Ik was al bang dat we de boys kwijt waren ik wil ze wel meenemen naar Australië, prima knapen, alle 3.

Ik weet nog dat Fem Zitman mij in het oor fluisterde voor vertrek. Reizen is niet altijd mooi,Hennie. Dit was zo’n dag snel vergeten en weer verder gaan.

• 23 Augustus 2007 - 13:50

Ankie:

jee wel een spannend verhaal.dank voor de leuke kaart en de mooie postzegels

• 23 Augustus 2007 - 21:35

Henk & Toos:

Het is ook wat dat je mensen niet kunt vertrouwen en een complot opzetten om je spullen afhandig te maken.
    Popko heeft geluk dat hij groot is en dat hij met zulke situaties om kan gaan.
    wel even schrikken.
    Bij ons halen ze bij de buren de BH's van de lijn, als het daarbij blijft is het niet zo erg.
    Popko veel plezier bij de Cu Chi tunnels,pas goed op je spullen en laat je maar masseren door Hennie.
    Beterschap met je voet en een behouden reis en tot slot veel plezier samen.

Veel liefs Henk en Toos

• 23 Augustus 2007 - 22:11

Drik En Leonie:

Hoi hoi,

wat een gedoe om ergens te komen zeg. Tja, en wat een klojo's dat ze jullie vertrouwen zo kunne misbruiken. Ik werd alleen al boos toe ik het verhaal las.

Ik hoop dat de rest van jullie reis er wel fleurig uitziet. En OOOOooome popko beterschap met je voetje.

Bij ons gaat alles goed. Hebben zaterdag feest van pap. Leuke leuk, maar ik mag de muziek regelen. Ik zal wel wat erg opzetten.... hihi.
    Met het huis gaat het ook goed. Vordert al langzaam. Behang zit ook al bijna op alle muren. Nu nog verf tegen de wand. En dan hopen dat de vloerbedekking er eindelijk in kan. Kunnen we toch al wat verhuizen. Moet alleen nog even afspreken met moniek wanneer ik het bed en de stoel kan komen halen.

Het beste en veel plezier in alle steden die jullie nog doorkruizen. Dikkr kus en knuffel van ons.

Dirk en leonie

• 24 Augustus 2007 - 06:19

Klaas Kamerling:

Waer een politieagent in ruste al niet goed veur is.

• 25 Augustus 2007 - 07:19

Jan En Betty:

Hallo,
    Gaat het wel goed daar??
    Passen jullie wel goed op?
    Ik mis Hennie wel wan ik moet nog een boompeje planten in de tuin maar ik weet niet goed wat voor soort.
    Jan heeft 3 mollen gevangen,
    eentje is hem nog te snel af.
    Verder is alles oké

Groetjes Jan en Betty.

• 27 Augustus 2007 - 05:40

Rob Koopmans:

Klasse Popko!!!!

• 27 Augustus 2007 - 10:48

Maat:

Hennie en Pokko wel veilig thuis komen hoor.
    jullie maken wel veel mee en zien heel veel, zo te lezen.
    Groetjes

• 28 Augustus 2007 - 08:52

Vietnamboy Wout:

Hey Hennie en Popko waar ben je nu..?

• 28 Augustus 2007 - 08:55

Vietnamboy Wout:

Ik wilde nog ff zeggen dat wij ene prima vlucht hebben gehad. Signapore was defenitly een leuke stad om even geweest te zijn.
    Het gaat jullie goed en nog heel veel plezier in Australie.

gr wout

PS ik laat wel ff weten als de kleding is aangekomen! Trouwens ook de groeten van Thijs en Daan.

• 28 Augustus 2007 - 12:23

Vietnamboy Matthijs:

Hey Hennie,
    Hier heb j t mail adress van Phoung, die meid die zoleuk nederlands sprak:
    phuong_hoian@hotmail.com

Vincent Kuik:

Goed bezig Popko!!

• 29 Augustus 2007 - 15:12

Marijn:

Ha Ha wat een geweldig verhaal... Ik zie het al zo voor me, die grote kerel van een popko tussen allemaal van die kleine mannetjes in :)
    Maar super dat jullie het zo naar het zin hebben (meestal dan!) ik volg de avonturen! geniet ze nog!!
    veel liefs Marijn

• 30 Augustus 2007 - 14:30

P&G:

Nou Popko, al weer bekomen van je masage-
    belevenis. Hebben jullie onlangs nog een berichtje gekregen van Gerrit Stapel?????

• 30 Augustus 2007 - 19:00

Maria:

Hoi Hennie en popko,voor het eerst jullie bericht gelezen.Leuk hoor,ik ga nu de vorige berichten ook gauw lezen(als het lukt) want ik kom niet altijd op de site!!! Groetjes vanuit Raalte

• 31 Augustus 2007 - 18:13

Johan En Ria:

Henny en Popko, we hoorden dat jullie zo'n mooie site hadden. Deze bekeken en gelezen, prachtig. Het verhaal van de diefstal doet mij denken aan de gebeurtenis op Schiphol. Dit weet je nog wel Popko. Wat kon je snel naar huis.
    Ria is driftig aan het oefenen voor de halve marathon. Blijf genieten.

• 05 September 2007 - 15:28

xxx iris en rene

• 15 December 2007 - 04:52

Gert Telman:

Hee luitjes.
    Nu even in de nachtdienst en ik zag je site voorbij komen samen met Ton Leurink.
    Wat een avontuur zeg. We hadden wel gedacht dat die ouwe reus zich niet liet tillen.....

Van sommigen is bekend dat ze voor geen trein bang zijn... Dat kan ook een kameel zijn zien we. Mooi dat jullie daar heel zijn uitgekomen zeg.

Ken je het verhaal van de groninger al

Grunneger in Austroalie

n Grunneger is emigreert noar Austroalie en rid mit zien zeuntje deur de wildernis.
    Op n gegevem mement zain ze n groot baist mit laange achterpoten en laange steert.
    "Wat is dat poa," vroagt t jong.
    "Dat is n dangeroe," zegt poa.

Even loater lopt der n haile grote vogel veur de jiep langs en stekt zien kop in t zaand.
    "Wat is dat den," vroagt lutje jong.

"Dat is n dangeroe, mien jong," zegt pa.

n Uurtje loater rieden ze bie n rivier laangs. Doar ligt n ieslek groot baist

mit n grote bek en hail schaarpe taanden in t woater noar heur te loeren.
    "Wat is dat den pa," vroagt t kereltje.
    "Dat is n dangeroe," zegt pa.

"Moar pa, hou waist doe dat toch aaltmoal," vroagt t kereltje vol bewonderen.
    "Och," zegt pa, "dat is nait zo stoer mien jong, moar doar mot je Engels veur kennen.

Zugst dat grode bord doar? Doar staait dat op: All animals are dangeroes.

Pas goed op jullie zelf en tot later.

Ton en Gert.